Lavas Ekmegi

20 Aralık 2010 Pazartesi

     Bu lavas ekmegi tarifini Mukerrem Yengemden aldim.Bu tarifle bir cok hamur isini yapabilirsiniz.Simdilik aklima gelen lavas,iskenderin alti icin pide ekmegi,lahmacun vs.....




    Evet en buyuk yardimcim oglum Talha.Uzun zamandir hamur isi yapmiyordum.Dun esimde evdeyken yapayim dedim.Ben hamurla ugrasirken Talha nasil hatirladi bilmiyorum ama oklavayi gorunce beni taklit etmeye basladi.Bastada dedigim gibi ilerde en buyuk yardimcim olacak gibi :))...

Malzemeler

-1 litreden biraz az sut
-2 yumurta beyazi
-1 yemek kasigi tuz
-1 adet maya
-1 tatli kasigi seker
-1.6 kg un

Yapilisi

  Sutu parmagimizi yakmayacak sekilde isitiyoruz.Once un haric butun malzemeleri koyuyoruz ve karistiriyoruz.Ardindan yavas yavas unu ekliyoruz ve hamuru yoguruyoruz.Hamur ele yapismayacak kivama gelmesi gerekiyor.O yuzden unun miktari azalabilir veya cogalabilir.Bu tariften 16 beze cikardim.Lavaslar cok ince olmamali.Eger ince yaparsaniz kuru oluyor.
  Ben hamur islerimi Silex adinda bir makinada yapiyorum.Tost makinasina benzeyen cift tarafli isitan bir makina.Turkiye'de de Mulex adiyla biliniyormus.Daha onceden makinam yokken tefalde yapiyordum.Tabi bezeyi  o zaman oval degilde yuvarlak sekilde aciyordum.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Pek de hamaratmış benim güzel yeğenim..Eee..anne hamarat,keza baba da öyle olunca normal değil mi :) Ellerinize sağlık,denemek isteyip de tembellikten deneyemediğim bir tarif lavaş.

Deniz Mert Şengünoğlu dedi ki...

Burada paylaşmak olmaz, kargoyla Türkiye'ye isterim...

Esma'nın Mutfak Dünyası dedi ki...

sagol halasi.ben emrah olunca yapiyorum.ben yapiyorum o pisiriyor.sende enisteye muracaat et :))))

Esma'nın Mutfak Dünyası dedi ki...

daha siparis servisine baslamadik.basladigimizda ilk senin siparisini yollariz :)

Adsız dedi ki...

Canım benim,sizlere mutlu ve huzurlu seneler,sağlıklı gülücükler dilerim..Hepinizi kocaman öpüyorum :)

Esma'nın Mutfak Dünyası Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino